Diverse media voor Bijbelstudie

Op deze pagina vindt je een selectie van media zoals boeken, cursussen en video’s, om te gebruiken om kennis te maken met God en de Bijbel, voor persoonlijke studie of in een groep. Ook lenen wij voor dit doel graag boeken uit, uit onze eigen bibliotheek. Mocht je daar interesse in hebben, kom dan eens langs tijdens ons sabbat koffie & thee moment en vraag naar de uitleenmogelijkheden.

Boeken over de Bijbel

Makkelijk boek over de Bijbel

Ongelooflijk

Auteur: Rudy Dingjan

Zevende-dags Adventist Rudy Dingjan schreef met Ongelooflijk! een boek wat makkelijk wegleest met paragrafen van maximaal 2 bladzijden. Ongelooflijk! is het verhaal van Gods woorden en daden met de bedoeling dat je zijn persoonlijkheid daaruit kunt opmaken.

De grote strijd Ellen G. White

De Grote Strijd

Auteur: Ellen G. White

Zevende-dags Adventist profeet Ellen White verhaalt over de inzichten die zij verkreeg in visioenen van God over de situatie en toekomst van de mensheid en de grote strijd, het conflict tussen goed en kwaad, dat zich achter de schermen afspeelt.

Historisch bewijs Bijbel

En de bijbel heeft toch gelijk

Auteur: Werner Keller

Dit boek van Werner Keller geeft een beschrijving van archeologische onderzoeken die een nieuw licht werpen op de historische achtergronden van het Oude Testament. Met 334 illustraties en 30 kaarten en plattegronden.

publicaties ellen G. white

De Ellen G. White Estate ondersteunt de missie van de Zevende-dags Adventisten door de profetische bediening en geschriften van Ellen G. White met de hele wereld te delen door ze online beschikbaar te stellen. Zij bieden iedereen de gelegenheid om online gratis haar geschriften te lezen en nog veel meer (dit betreft de originele geschriften en vertalingen, veelal in oud(er) Nederlands). Check hun website voor alle ins-and-outs. Wil je meer weten over Ellen G. White, kijk dan ook vooral de speelfilm ‘Tell the World’.

Cursussen van het ESDA Instituut

Adventistisch Instituut ESDA biedt laagdrempelige, vrijblijvende en veeal gratis (schriftelijke en digitale) cursussen, waarmee je op je eigen tempo meer kunt leren over bijbelgerelateerde archeologie, gezondheid en de Bijbel. Hun doelstelling is om kennis van en over de Bijbel in Nederland te bevorderen. Deze cursussen zijn ook geschikt als je nog geen kennis van de bijbel hebt.

Bijbelstudie online gratis

God, wie was dat ook alweer?

Cursus ESDA Instituut

Zes heldere lessen die de speurtocht naar God vergemakkelijken.

Gratis online bijbelcursus

Archeologie in bijbelse landen

Cursus ESDA Instituut

Een fascinerende rondreis langs alle belangrijke plaatsen in het Midden-Oosten met achtergronden van landen en volken.

Online bijbelcursus gratis

In en om de Bijbel

Cursus ESDA Instituut

Interessante achtergrond-informatie over Bijbelse gebruiken, cultuur, feesten, klimaat en schrijvers en totstandkoming van de Bijbel.

Online bijbelstudie met vragen

Kom tot leven

Cursus ESDA Instituut

Inzicht in de werkelijke bedoelingen van de Bijbel met verbanden naar het dagelijkse leven van nu.

Video serie: The Prophecy Code

Altijd al meer willen weten over de eindtijdprofetieën? Dan is deze serie seminars van pastoor Doug Batchelor, echt iets voor jou! Behalve inzicht in de eindtijdprofetieën, zul je meer inzicht krijgen in de betekenis van terugkerende elementen in de bijbel, zoals: wat is de betekenis van brood, wijn, olie, water(en) en natuurlijk het beest, de Anti-Christ, het getal 666, wat er gaat gebeuren met de tempel, hoe het zit met het 1000-jarig rijk, de terugkomst van Jezus, wat gaat er gebeuren met Satan, enzovoort. Deze seminar serie is ook geschikt als je nog geen kennis van de bijbel hebt.

The prophecy code • deel 1

Doug Batchelor

The prophecy code • deel 2

Doug Batchelor

The prophecy code • deel 3

Doug Batchelor

The prophecy code • deel 4

Doug Batchelor

The prophecy code • deel 5

Doug Batchelor

The prophecy code • deel 6

Doug Batchelor

The prophecy code • deel 7

Doug Batchelor

The prophecy code

Wil je verder kijken naar deze “Profetische Code” seminars, die de noodzaak en principes tonen voor het verstaan van de profetische boodschappen in de Bijbel? Check dan de rest van deze videoserie op YouTube.

Meer weten over ons?

Wilt u meer weten over ons kerkgenootschap of over ons geloof? Neem dan eens een kijkje op onze Over ons pagina of neem contact met ons op via het contactformulier op onze contactpagina.

Meer weten over ons?

Wilt u meer weten over ons kerkgenootschap of over ons geloof? Neem dan eens een kijkje op onze Over ons pagina of neem contact met ons op via het contactformulier op onze contactpagina.